close
 
哎~今天上逐步口譯時,有項作業
就是上一節課老師要我們背6小段文章,
今天每人要抽是那一段,然後上台背
我抽到第4號,推銷語言學習錄影帶
You want to help your kids learn in the best way possible,
don't you?
What would you think about a language video that kids
wanted to watch again and again?
Super-Do Languages has helped thousands of kids learn
phonetics and grammar through fun dialogues and songs.
Your kids will have a great time, and they may just end up
teaching you.
 
我覺得我背得ok,比較沒什麼大錯,
聲音也夠大,咬字也清楚,
但是可能沒什麼笑容吧,
因為好緊張,感覺快要胃潰瘍了...
我這一段算是很好背的一段,
能抽到這一段我很開心。
但是唸起來不是很有說服力
如果我是聽眾,我也不會買這項產品
 
我的同學跟我背起來都不是很好
大部分的人都很緊張,(老師有架攝影機拍攝)
有一些人是準備不夠
所以老師要我們寫悔過文啦
要回答三個問題
Is it understandable?
 Is it communicative?
Is it persuasive?
然後e給她,下週全班再背一次......
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    葉 小菁 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()